Sletten Sailing Team stillede til Optimist Hold DM med et stjernespækket hold bestående af

Silje
Caroline
Florien
Victor
Marcus

Samlet set blev det til en 7 plads blandt de 10 stærke hold, som stillede til start. Det er godkendt set i forhold til hvor lidt holdsejlads vores hold har haft mulighed for at træne.

TORM Hold DM for Optimist blev en stor succes med 40 sejlere fordelt på 10 hold. Sejladserne foregik på Peblingesøen midt København - og tiltrak langt flere tilskuere og nysgerrige, end sejlsporten normalt oplever.

Det er ikke hver dag, unge sejlere får oplevelsen af at sejle kapsejlads i indre København! Men det skete i weekenden, 8.-9. oktober, hvor Søernes Sejlklub og KDY var værter for årets ”TORM Hold-DM for Optimist”.

40 Optimist-sejlere fordelt på 10 hold fik en helt unik oplevelse af holdsejlads i urbant miljø på Peblingesøen. Basen var Søpavillonen på Danmarks mest trafikerede gadehjørne, og stævnet, som var velbesøgt af nysgerrige folk, gik således ikke ubemærket hen.

Forud var spørgsmålet, hvordan specielt vindforholdene ville påvirke mulighderne for at afvikle sejladser med høj sportslig kvalitet. Heldigvis valgte vejrguderne at lade vinden blæse fra en optimal nordøstlig retning - på langs af søen - både lørdag og søndag. Start og måltagning foregik dermed lavet få meter fra terrassen på Søpavillonen, så publikum kunne komme helt tæt på de unge stjerner.

Link til resultater her